عسل اصل و تغذیه ای

مجله آموزشی و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی | راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی ، دکوراسیون ، پزشکی و دندانپزشکی

عسل اصل و تغذیه ای

۷۹ بازديد

عسل موم دار خود بافت یا سبدی :


این نوع عسل که از نظر کیفیت و ظاهر بسیار شبیه به عسل وحشی تنه درختی یا صخره ای است اما تفاوت های جزیی زیادی با هم دارند.

این نوع عسل اصلی و تغذیه ای در داخل سبد های چوبی گرد و یا بهتر بگم لوله مانند که از شاخه های درخت بید و گل درست می شوند یک محیط بسیار طبیعی و سنتی شبیه داخل حفره های چوبی داخل درخت فراهم و زنبور احساس آرامش زیادی می کند و به فعالیت های زیستی خود ادامه می دهد .


سر و ته این لوله های چوبی و گلی را می بندد و ودوتا حفره برای رفت و آمد زنبور عسل در قسمت جلویی تعبیه می کنند و زنبور فقط از طریق این دو سوراخ با دنیا بیرون ارتباط دارد.

در این نوع کندو های سبدی امکان بازدید زنبوردار و درمان ها شیمیایی غیر مجاز و …. وجود ندارد و زنبور با آرامش بیشتری و بدون مزاحمت به تولید عسل طبیعی می پردازد و استرسی به آن وارد نمی شود و امکان جابه جایی این کندو ها به مکان های دیگر سخت است و اکثرا در یک محل ثابت هستند و این ثبات بر آرامش زنبور می افزاید و عسل بسیار با کیفیت تری تولید می کند .

نکته بسیار مثبت و مهم دیگر این نوع عسل های خودبافت این است که هیچ گونه موم بازیافتی و و پارافین شمیایی مضری توسط زنبوردار برای این نوع زنبور ها نمی گذارند و زنبور عسل خودش با مصرف شهد و عسل و گرده گل از غدد زیرشکمی خود اقدام به ترشح موم می کنند و از این موم های تازه و نو برای خانه سازی و شان سازی استفاده می کنند و آن ها را پر از عسل طبیعی می کند یک عسل موم دار با موم تازه و ارگانیک و هم عسلی , طبیعی و تازه توسط این زنبور های ظریف برای انسان ها تولید می شود .


 عسل موم 


سبد ها سنتی به دلیل اینکه فضای دراز و زیادی در اختیار زنبور عسل قرار می دهند و عسل های موم دار را با مهندسی جالبشان به شکل هندسی متنوعی شبیه اشکال ذوزنقه و دایره و بیضی و مستطیلی داراز و نیم دایره و هزاران شکل خمیده ی دیگر درست می کند که ظاهری بسیار زیبا و دلنشینی دارد اما این هندسه های دیدینی و شگفت انگیز عسل خودبافت , برداشت و بسته بندی آن ها را خیلی سخت می کند .


نکته دیگری که در باره ی عسل خودبافت کردستان وجود دارد این است که عسل خودبافت در حین داشتن اشکال عجیب دارای حجره های خالی هستند ان هم به دلیل کاهش میزان شهد گیاهان در بعضی از روزها است که منجر به کاهش شهد ورودی به داخل کندو می شود و زنبور عسل نتوانسته تمام حجره ها را با عسل پر کند و بعضی از این خانه ها را جا می گذارد نتیجه می گیریم که عسل طبیعی خود بافت در سطح موم خود دارای حجره های خالی می باشد که گاهی اوقات حین بسته بندی در کوهستان این نوع عسل ها شان های خالی توسط زنبوردار حذف می شود ولی باز هم مقدار حجره خالی خواهند داشت

نکته : عسل های خودبافت مستقیم در کوهستان در ارتفاعات بلند هنگام برداشت , بسته بندی نهایی و همان موقع اماده ارسال می شوند و احتیاجی به جابه جای و بسته بندی مجدد نیست و این عمل باعث حفظ سلامت عسل می شود .

نکته : در عسل های شکری و بی کیفیت به دلیل وجود همیشگی آب شکر در اطراف کندو , زنبور عسل آب شکر را به عنوان شهد قلمداد می کند و تمام حجره ها را با آب شکر پر می کند و می تواند همه آن ها سردوز کند و هیچ سوارخ و حجره ای خالی باقی نمی مانند حتی اگر براشون گونی هم بگذاری براتون پر از عسل می کنند .https://aranasal.com/


مراحل تهیه و تولید عسل طبیعی


برای تهیه و تولید عسل طبیعی سنندج پروسه سخت و دشواری پیش رو می باشد که باعث شده است قیمت عسل طبیعی کردستان از لحاظ قیمت هم کمی بالا باشد. در مطالب مختلفی به نحوه تهیه عسل ارگانیک و مراحل مختلفی که برای تهیه آن لازم است توضیحاتی را ارائه داده ایم اما خب شاید شما به عنوان یک فردی که با این مراحل آشنایی ندارید توضیحاتی را بیان می کنیم.

عسل طبیعی حاصل تغذیه زنبورهای مختلفی می باشد که نتیجه ی شهد خود را که از گل ها و گیاهان طبیعی که تغذیه کرده اند در کندوهای عسل قرار می دهند و پس از مدت زمان مشخصی که از قبل تعیین شده است و باتوجه به پر شدن کندوهای عسل توسط پرسنل باتجربه فروشگاه عسل ملکه تخلیه شده و برای تصفیه، پالایش، تست و آزمایش به مراحل بعدی فرستاده می شود تا در نهایت در بسته بندی های استانداردی با وزن های متنوع برای فروش در اختیار شما قرار بگیرد.


اهمیت و تاثیر بسته بندی عسل طبیعی



اهمیت و تاثیر بسته بندی عسل طبیعی
شاید نوع بسته بندی عسل طبیعی به دید برخی از افراد اهمیت چندان زیادی نداشته باشد اما باید بگوییم که یکی از مهم ترین موارد در تهیه و خریداری عسل طبیعی سنندج بسته بندی آن می باشد. فرشگاه عسل ملکه باتوجه به اینکه یکی از بهترین، زیباترین و با کیفیت ترین بسته بندی ها را دارد توانسته رضایت مشتریان را به دست بیاورد. تمامی ظروفی که عسل طبیعی سنندج و سایر فرآورده های عسل مانند ژل رویال و بره موم در طروفی ریخته می شود که کاملا استاندارد می باشد و توانسته است نشان استاندارد و تائیدیه وزارت بهداشت را به دست بیاورد و از لحاظ بزرگی و کوچکی هم برای وزن های مختلف نیم کیلویی و 1 کیلویی تهیه شده است تا برای قیمت عسل طبیعی و خرید عسل طبیعی از سنندج دست مشتری باز باشد. ظرف ها متنوع موجود در فروشگاه عسل ملکه کردستان شامل ظروف مختلف سفالی، پلاستیکی، شیشه ای و….. می باشد که همگی آن ها بسیار مرغوب و درجه یک می باشد.


سخن پایانی


فروشگاه عسل ملکه کردستان باتوجه به سابقه و پیشنه ای که دارد و باتوجه به کارشناسان و مهندسان حرفه ای و باتجربه ای که دارد توانسته است جایگاه بسیار خوبی را در بین مراکز تهیه، تولید و عرضه عسل طبیعی، عسل ارگانیک، عسل تغذیه و… به دست بیاورد. چنانچه در شهر سنندج ساکن نیستید و قصد خرید عسل طبیعی و تغذیه ای از سنندج را دارید می توانید به وب سایت فروشگاهی ما مراجعه کنید و از محصولات متنوع موجود در سایت دیدن کنید و باتوجه به مبلغ و وزنی که برای خرید در نظر گرفته اید بهترین محصول را خریداری کنید. با تماس با شماره تلفن های موجود بر روی سایت شما می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و هر سوال، پیشنهاد، انتقاد و….. که دارید را با آن ها در میان بگذارید و مطرح نمایید.

 

رابطه تغذیه بر سلامت شناختی و روانی دانش آموزان

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: كودكان بايد هر 4 تا 6 ساعت برای نگهداشتن غلظت قند خون در حد طبيعی، غذا میل کنند تا فعاليت سيستم عصبی و عملكرد مغز در حد مطلوب باقی بماند.

دکتر زهرا عبداللهی، در گفت و گو با وبدا، به مناسبت بازگشایی مدارس، درخصوص توصیه های تغذیه ای دانش آموزان در مدارس، با تاکید بر اهمیت صرف صبحانه، اظهار کرد: مطالعات اخير نشان داده كه تغذيه صحيح بر قدرت يادگيری كودكان موثر است و عدم صرف صبحانه مي تواند اثرات منفی بر يادگيری آنها داشته باشد. در شرايط ناشتايی كوتاه مدت، مكانيسم هموستاتيك، گلوكز خون را در سطح ثابت نگه مي دارد كه بر عملكرد طبيعی مغز لطمه ای وارد نشود. اگر مدت زمان ناشتايي طولاني تر باشد، نگهداری قند خون در سطحی كــه مغز قادر به فعاليت طبيعي خود باشد، مختل شده و يادگيري و تمركز حواس كمتر مي شود. مطالعات مختلف نشان مي دهد که افزايش نسبی قند خون موجب بهبود عملكرد مغز و يادگيری كودكان سنين مدرسه می شود.

منبع

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.